Taroko Gorgeous!

8 september 2014 - Hualian, Taiwan

"Beware of rockfalls, killer bees and venemous snakes!" Als je dat bord ziet, weet je dat je het Taroko National Park bereikt hebt. Onze uitvalsbasis: Hualien (花蓮), Formosa Backpackers Hostel om precies te zijn.

Helaas heeft dit verhaaltje even op zich laten wachten, omdat we geen computer tot onze beschikking hebben in dit hostel. Ik (Kim-Lan) typ dit dus daarom maar op m'n mobiel, maar het gaat even duren...

De eerste avond in Hualien was meteen een van de gezelligste. Ons hostel heeft ook een bar, een piano en een bibliotheek. Veel nieuwe mensen ontmoet, leuke gesprekken gehad en genoten van de goedkope drankjes (gin tonic = € 3,75!). De volgende dag hebben we rustig aan gedaan, gewandeld in de stad en gepoogd te wennen aan de klamme hitte (34 graden...).

Zondag zijn we met de Pink Panther (zo hebben we onze geleende knalroze scooter genoemd) zo'n 90 km naar en door Taroko (太魯閣) gereden, a.k.a. paradijs op aarde. Witte bergen, hoge watervallen, diepe valleien, prachtige vlinders, 70-jarige vrouwtjes die naar Daniël fluiten (eh?)... Diep in de Gorge hebben we de scooter geparkeerd bij de start van de Baiyang Trail. Deze wandelroute eindigt bij de Water Curtain Cave, waar we onder watervallen hebben gelopen. Wat een koud en heerlijk water!

Vandaag zijn we er met de fiets op uitgetrokken, richting zuiden, langs de kust. Vanavond hebben we in een lokaal restaurantje gegeten (van het meeste wisten we wel wat het was...) en zonet nog even over de kleine Ziqiang night market gestruind. Nu zitten we in het hostel te genieten van onze caramel macchiato (Daniël) en fresh milk tea (ik), inmiddels een beetje traditie.

Morgen checken we uit en reizen we af naar Kaohsiung, de een na grootste stad van Taiwan, mét de grootste night market (30,000 m2)! Daarna vervolgen we onze reis naar surfparadijs Kenting en daarna... dat zien we dan wel weer. :)

1. Caroline:
    8 september 2014
    Héérlijk. Vooral die waterval lijkt me super! Ik lees uit jullie verhaal dat het echt genieten is daar.
  2. Carla Boon:
    8 september 2014
    Superrrr!! Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten!! Liefs xxx