There and back again, by Daniel Jansen

22 september 2014 - Taipei, Taiwan

Een kop Oolong thee voor het laatste reisverhaal. Backpacks zijn ingepakt, de typhoon is uitgeraasd, oftewel we zijn klaar om te vertrekken. Tenminste, we hebben nog wel een hele dag om door te brengen in Taipei, want we vliegen pas om 23:45uur. Het zal blijven regenen vandaag - niet alleen omdat wij tranen met tuiten zullen huilen omdat we weer naar huis gaan - ook omdat Fung-Wong (de typhoon) vandaag nog het uiteinde van zijn staart roert.

Laatste dagen in Taipei waren iets rustiger, voor zover je het rustig kunt noemen in deze metropool. Vrijdag zijn we naar de dierentuin gegaan, wat een belevenis. Leuk om weer hele andere dieren te zien dan de leeuw en olifant in Blijdorp.

Denk aan koala's, rode panda's, Taiwanese vlinders, maar vooral aan de hoofdattractie: Tuan Tuan en Yuan Yuan, de twee pandaberen. Twee cadeautjes gegeven aan de Taipei Zoo door China. Het is geen toeval dat Tuan Yuan in het Chinees "reunie" betekent. De beertjes hebben dus nogal een politieke lading en vormen deel van China's 'panda diplomatiek' (zie verder wikipedia.org). In ieder geval hebben wij erg kunnen genieten van deze dieren en vele andere bezoekers met ons.

Verder hebben we de afgelopen dagen nog veel door de stad gelopen, the 'usual' night markets bezocht, geshopt en afgesproken met nieuwe vrienden. Vandaag dus de laatste dag. En in NL zou dit regenachtige weer ideaal zijn om een museum te bezoeken. Dus dat gaan we hier ook maar doen.

We nemen hier afscheid met het laatste reisverhaal, maar we zullen jullie in NL weer gauw gaan zien. Iedereen bedankt voor het lezen van de blogs en de leuke reacties daarop.

Zai jian! (Tot ziens!)

Daniel & Kim-Lan

1. Chris en Ruby:
    22 september 2014
    Hartstikke leuk om jullie reisverhalen te lezen! Erg benieuwd naar de foto's :) Een veilige en goede trip terug naar NL.
    Zai jian!
  2. Caroline:
    22 september 2014
    Wat gaat de tijd snel zeg. Alweer jullie laatste dag daar. Nog even genieten dus!
    Een hele goede terugreis. Tot gauw lieverds XXXX
  3. Carla Boon:
    22 september 2014
    Goeie reis en dikke kus voor jullie!!