Van stad naar strand!

13 september 2014 - Kenting National Park, Taiwan

Helaas hebben we weer geen computer kunnen vinden, dus deze keer zijn mijn vingers (Daniel) aan de beurt op het 3.5inch schermpje. We zijn nu aan het nagenieten van ons eerste hotel waar een ontbijt bij zat. Toch weet ik niet zo zeker of een McMuffin Chicken en een Orange Juice van McDonalds echt geldt als een ontbijt. Ach, beter dan niks en dichterbij oer-Hollands Appelsientje zijn alle andere juices hier nog niet geweest. Overigens zijn de lokale sapjes in het algemeen wel veel lekkerder, gezonder (en weer goedkoper) dan 'bij ons, ik had er liever zo een gehad vanochtend.
Ik ga nog even een paar dagen terug om het op te pakken waar Kim-Lan de schrijfveer had neergelegd. Dat was net voordat we naar Kaohsiung vertrokken. Een vrij lange treinreis van 5 uur, wel door een prachtige vallei met aan weerszijde kilometers hoge bergen en ontelbare rijstvelden.   De Taiwanese machinist heeft niets te vrezen voor een 'rondje om de kerk'.. Eenmaal aangekomen, uitgepakt en opgefrist gaan we 's avonds op pad in Kaohsiung, waar we al snel stuiten op de beste night market tot nu toe. We eten de buiken vol en verkennen wat verder van Taiwan's tweede grootste stad en gaan tenslotte terug naar het hotel. De dag erop beginnen we bij de CAMA coffee, de beste koffieketen in Taiwan én de beste koffie die we ooit hebben gedronken (no joke!). Prachtig hoe ze daar een voor een 'slechte' boontjes uit de zakken halen, voordat ze geroast worden. Wat hebben ze hier toch een engelengeduld...
Verder zien we die dag hoe Kaohsiung zich een beetje vergelijkt met Rotterdam. Een grote havenstad met veel industrie en nieuwbouw, iets minder authentiek dan Taipei. Toch leuk om een dag te zijn en vooral voor vrouwen leuk om te shoppen.. ok ik was zelf de enige die slaagde.
Kaohsiung was dus maar twee nachten en nu zijn we ver weg van grote steden in het zuidelijkste puntje van Taiwan genaamd Kenting. Hier is onze vakantie iets rustiger, het is nu voornamelijk strand en scooter. We vertrekken zometeen naar een guesthouse 100m verderop (we konden niets voor 4 aaneengesloten nachten vinden). Het was nog even spannend of het wel bestond, toen we gisteren alvast gingen kijken. We stonden voor iets dat meer leek op een bike rental en de rolluiken(?!) waren omlaag. Geen deur om bij aan te bellen, zelfs de buren zeiden dat daar niemand woonde. Een belletje naar het aangegeven tel. nr. en er kwamen twee Taiwanese vrouwtjes (de eigenaren?) om de rolluiken omhoog te doen en toch te laten zien dat dit toch echt het guesthouse was.. We zijn erg benieuwd naar dit volgende onderkomen.
En dat is weer een verhaaltje voor de volgende keer!

Groeten uit Kenting,
Daniel en Kim-Lan

1. Caroline:
    13 september 2014
    Lekker om weer even uit de grote steden te zijn. Rust!!!! Nog veel plezier lieverds. Het was weer leuk iets van jullie te lezen. XXX